2. MODUL: POMOC DĚTEM NAJÍT SEBE

Vítejte ve 2. Modulu! 

1. Dospívání je náročný proces a nalezení své identity a její přijetí může dát dětem opravdu zabrat. Jak je na této cestě můžeme co nejvíc podpořit? Dítě chválíme ZA SNAHU a výsledek neakcentujeme. Může se stát, že zejména po vysvědčení, které z pohledu dítěte není spravedlivé, chce dítě zanevřít na celý svět. Teď už nám nejde o známky, ale o celoživotní vztah k procesu učení - aby se naše dítě opravdu mohlo NAJÍT, potřebuje k tomu prorůstové nastavení mysli. Chyby se nesmí bát, ale musíme mu umožnit vidět ji jako příležitost - a musíme mu dát prostor se z ní poučit. Pomáhejme mu ZJISTIT, že vše se dá dělat různými způsoby. Inspiraci najdete zde:

2. Pokud máte pocit, že najít sebe je pro děti opravdu těžké, zaposlouchejte se do tohoto krátkého povzbuzení: najdete v něm vysvětlení rozdílu mezi růstovým a fixním nastavením mysli. Podaří-li se Vám i Vašim dětem objevit právě to růstové, jste s nacházením sebe na té nejlepší cestě. A také zjistíte, že tím, JAK a ZA CO své děti chválíte, je v tom buď významně podporujete, nebo je významně omezujete. Tak chvalte správně! 

3.  Skvělý způsob, jak objevovat své talenty a záliby, prohlubovat své znalosti a dovednosti, je HRA. Nic lepšího, než Komenského ŠKOLA HROU, dosud nikdo nevymyslel. Prázdniny se na hry skvěle hodí a my je i s puberťáky můžeme pojmout tak, aby je bavily, a zároveň aby se díky nim třeba i více bavili s námi. Jak na to se inspirujte zde: